Parijs, productvoorstelling Huawei P20 en P20 Pro

Wereldpremière in de lichtstad

Op dinsdag 27 maart waren de verwachtingen hooggespannen in Parijs, want de Chinese elektronicareus Huawei koos de lichtstad uit voor de wereldpremière van de P20 en de P20 Pro: high-end smartphones waarmee je haarscherpe foto’s maakt. D-Dream tekende voor de audiovisuele ondersteuning van het evenement.

De locatie van de internationale persvoorstelling is Parijs ten voeten uit. Het statige hotel uit de 18de eeuw liet dan ook een onvergetelijke indruk na op de bezoekers. Maar voor de technische ondersteuners van het evenement had het gebouw een aantal uitdagende verrassingen in petto. Boordevol trappen en met maar 1 kleine bezoekerslift was het een logistieke topprestatie om al het audiovisuele materiaal ter plaatse te krijgen. Toch slaagde het team van D-Dream erin om alles in 1 dag te leveren en te installeren.

Exclusieve persvoorstelling

De gasten op deze persvoorstelling waren techjournalisten en influencers uit alle windstreken. Elk detail van het exclusieve gebeuren moest volgens het draaiboek verlopen. De gasten werden ontvangen op een rode loper met daarnaast een imposante wand met waarheidsgetrouwe simulatie van het noorderlicht. Ook de projectie van de fladderende vlinder op de gevel van het gebouw trok meteen de aandacht van de bezoekers. De vlinder en het noorderlicht waren niet lukraak gekozen: ze staan centraal in de reclamespot van de Huawei P20.

Regen van gouden snippers

De Huawei P20 Pro is een smartphone waarmee je sublieme foto’s maakt in haast álle omstandigheden. Tijdens de persvoorstelling konden de aanwezigen het toestel uitgebreid testen en in 6 verschillende zalen was er iets te beleven. In de grote zaal van het hotel luisterde het publiek naar de sprekers van Huawei. In elke zaal zorgde D-Dream voor de nodige belichting en geluidsversterking.

Klap op de vuurpijl? Wonder Woman-actrice Gal Gadot. Zij is ambassadrice van Huawei en stelde op het grote podium de reclamespot van de P20 voor – een filmpje waarin ze zelf de hoofdrol speelt. Achter haar op het podium stond een indrukwekkende ledmuur: getekend D-Dream. Ook de regen van duizenden gouden snippers staat in het geheugen gegrift: dat was hét moment om de fotografische hoogstandjes van het toestel te testen.

Veeleisende opdrachtgever

De opdrachtgever voor dit evenement was bijzonder veeleisend. En dat heeft productiemanager Pieter Voet van D-Dream meer dan ooit gevoeld.

Pieter: “Huawei is een bedrijf dat de traditionele Chinese waarden koestert. Drang naar perfectie en respect voor hiërarchie zijn deel van hun bedrijfscultuur. De lokale Huawei-ploeg deed er alles aan om de centrale leiding in China tevreden te stellen en dat had heel wat lastminutebeslissingen en -wijzigingen als gevolg. Zo werd er twee dagen voor de start van het event plots gevraagd of we een autocue konden voorzien voor de sprekers op het centrale podium. Binnen de kortste keren hadden we die geregeld.”

“Ook waren er plots twijfels over de vlinderanimatie die we projecteerden op de gevel van het hotel. Zonder aarzelen hebben we toen de ontwerper van die beelden naar Parijs gestuurd om alles onder vier ogen af te stemmen. Resultaat van onze inspanningen? Een tevreden opdrachtgever en een tevreden publiek. Daar doen we het voor. Met een goed gevoel trok ons 22-koppige team weer naar huis.”